رخساره

رخساره

من غریب خلوت تنهاییم...
رخساره

رخساره

من غریب خلوت تنهاییم...

توکل و امید

داستان امید


روزی حضرت موسی دندان درد شدیدی گرفت.از خداوند طلب کمک کرد. خدا به او فرمود: فلان گیاه را بخور دندانت خوب می شود. موسی(ع) نیز چنین کرد و دندانش خوب شد . مدتی بعد دندان موسی دوباره درد گرفت موسی از آن گیاه استفاده کرد اما دندان او خوب نشد. علت را از خداوند جویا شد. خداوند فرمود:

آن موقع به ما توکل کردی و دندانت خوََب شد این بار از دارو کمک خواستی و ما را فراموش کردی ، دندانت خوب نشد.



                                                 ***


پ.ن:// من خیلی خیلی زیاد دنبال معنی و مفهوم توکل بودم نه در یک مقطع کوتاه بلکه زمان زیادی به این مطلب فکر می کردم و می پرسیدم و جستجو می کردم اما باز هم به جوابی که قانعم کنه نرسیدم جوابی که یادم بده. تا اینکه به این داستان رسیدم، شاید زیاد شنیده باشم اما خوب نشنیدم یا خوب نخوندم یا خوب ندیدم اما این داستان ... حس توکل، مفهومش، وجودش... یاد گرفتم خود خدا یادم داد همونطور که به هزار راه نشون داد و نفهمیدم. الان معنی امید و توکل رو در قلبم دارم. میدونم الگو و نحوه نداره. باید به دل رجوع کرد نه با یه کلمه خیلی طول میکشه اما باید دنبال کنی تا برسی به سرچشمه که تو قلب همه تعبیه شده ... از همیشه آرومترم نه اینکه همه دنیا و مشکلاتش واسه من حل شده نه، معنی دنیا و مشکلاتش برام فرق کرده. 


خدایا به اندازه قدرت بی نهایتت به اندازه مهربانی بی حدت، شکرگذارتم.//

سکوت کن تا همیشه

اونی که واقعا دوستت داشته باشه


شاید اذیتت هم بکنه

ولی هیچ وقت عذابت نمیده ...

شاید چند روزی هم حالتو نپرسه

ولی همه حواسش پیشه توئه ..

شاید باهات قهر هم بکنه ولی هیچ وقت راحت ازت دل نمیکنه ..

غصه نخور دل من

هــمـانـطـورکــه خــوردن شــراب حــرام اســت ،

خــوردن غــصـه هــم حـــرام اســت
و خـــوردن هـیـچ چــیـز
مــثـل خــوردن غــصـه حــرام نــیـسـت .
اگـر مــا فـهـمیدیــم کــه جـهان دار عــالم اوســت
دیــگـر چـه غصــه ای بــایـد بخـــوریـم ؟
٠·
"
دکتر الهی قمشه ای"